1.      Co vlastně chcete?
Když hledáte trenéra nebo trenérku, měli byste už vědět, co od programu vlastně očekáváte. Někteří se specializují na redukci váhy, další se zaměřují na budování svalové hmoty, a někdo jiný vás zase připraví na ten maraton, co jste se rozhodli uběhnout. Takže v momentě, kdy někoho oslovíte, měli už byste mít v hlavě srovnané své hlavní cíle. Jistě, většina trenérů umí pracovat s více typy klientů, ale někdy vám mohou doporučit někoho jiného, kdo by se pro dosažení vašich cílů hodil lépe. Stejně důležitá je i povaha. Vy sami se znáte nejlépe, takže asi víte, jestli vám vyhovuje spíše někdo, kdo z vás vymačká všechno, nebo někdo s jemnějším přístupem.

chůze v teniskách
2.      Vzdělání, praxe
Většina trenérů, kteří to s prací myslí vážně, si vyřídí trenérskou licenci a certifikáty pro další trenérské metody. Jistě, neplatí vždycky že více papírů na zdi znamená lepšího trenéra, ale značí to, že dotyčný ví co dělá, a že zajistí, že budete trénovat bezpečně, nezraníte se a budete správně regenerovat. Kromě byste také měli vyzpovídat své přátele, nebo lidi na online fóru, a zeptat se jich, s kým mají dobré zkušenosti, a komu se naopak vyhnout.

3.      Výživa
Poznat toho, kdo vám správně dokáže poradit s tím, kolik a co jíst, je snad ještě složitější než sehnat dobrého trenéra. V ideálním případě seženete někoho, kdo umí oboje, jídlo i trénink. To má tu výhodu, že váš jídelníček se přesně přizpůsobí tomu, jak trénujete. Pokud vám stravu dělá někdo jiný, dejte mu co nejvíce detailů o tom, jak trénujete. Dobrý dietolog se vás na to vyptá stejně, a pokud ne, není to dobré znamení. U dobrého specialisty na výživu je snad ještě důležitější než u trenéra, aby měl formální vzdělání. Existují vysoké školy, které se právě na výživu specializují, a pokud se váš dietolog chlubí něčím jiným, vyzkoumejte, co se v daném kurzu skutečně učí.
domalované svaly

To pravé pro vás
Ohodnoťte příspěvek